odchudzanie-na-silowni

Osoby starające się schudnąć często ćwiczą fizycznie: na siłowni, w domu lub w plenerze. I bardzo dobrze! Chudnięcie bez ćwiczeń jest możliwe: znaczące zredukowanie ilości przyjmowanych pokarmów zawsze prowadzi do spadku wagi. Obowiązuje tu prosta matematyka  jeżeli zjesz mniej, niż twój organizm potrzebuje na codzienne czynności, chudniesz. Warto jednak pamiętać, że aktywność fizyczna to jeden z podstawowych warunków zachowania zdrowia i dobrej kondycji. Najlepsze efekty daje połączenie diety redukcyjnej z regularną aktywnością fizyczną. W ten sposób schudniesz zdrowo i trwale.

Siłownia a odchudzanie

Nie lubisz kontrolować wszystkiego, co jesz i liczyć kalorii? Sama siłownia to też dobry pomysł. Ćwiczenia bez diety nie muszą co prawda przyczyniać się do utraty wagi, ale na pewno poprawiają siłę, wydolność i wytrzymałość oraz kształtują ładną, sportową sylwetkę, a tłuszcz obecny pod skórą zamieniany jest na masę mięśniową. Osoby prowadzące aktywny tryb życia, ale niebędące na żadnej diecie, przyznają zresztą, że zdrowe odżywienie jest pewnego rodzaju naturalnym „efektem ubocznym” ćwiczeń na siłowni lub w domu. Po wyczerpującym treningu zwyczajnie nie ma się ochoty marnować efektów przez zajadanie się niezdrowymi, tłustymi potrawami. Aktywny tryb życia może więc prowadzić do schudnięcia nawet bez żadnych specjalnych wyrzeczeń żywieniowych.

Ćwiczenia na siłowni odchudzające  co wspomaga odchudzanie?

Ćwiczenia na siłowni, podobnie jak aktywność fizyczna w ogóle, dzielą się na ćwiczenia siłowe i aerobowe lub cardio. Trening z obciążeniem służy raczej budowaniu masy mięśniowej: same w sobie nie powodują chudnięcia. Najskuteczniejsze w walce z nadmiarowymi kilogramami są ćwiczenia aerobowe, tzn. ruch o umiarkowanej intensywności trwający przez co najmniej 20 minut, bo dopiero po takim czasie zaczyna się spalać tłuszcz. Przykładowe aerobowe ćwiczenia wspomagające odchudzanie to bieganie, jazda na rowerze lub rolkach, ćwiczenia na orbiteku, nordic walking, a nawet szybki marsz.

Chodząc na siłownię, można uczęszczać na zorganizowane zajęcia fitness: wykonuje się tam zwykle na zmianę ćwiczenia aerobowe lub cardio i proste ćwiczenia na schudnięcie. W zrzuceniu niechcianych kilogramów pomogą też interwały na orbitreku lub bieżni.

Dieta i ćwiczenia na szybkie schudnięcie

Dieta i plan treningowy na redukcję wagi muszą uwzględniać indywidualne zapotrzebowanie energetyczne związane z aktualną wagą i dziennym bilansem energetycznym. Aby przez odchudzanie nie doprowadzić swojego organizmu do złego stanu, przed rozpoczęciem każdej restrykcyjnej diety, zwłaszcza tej połączonej z intensywnymi ćwiczeniami fizycznymi, koniecznie należy skonsultować się z dietetykiem i trenerem personalnym.

Prawidłowa dieta przy ćwiczeniach na siłowni powinna obejmować produkty ze wszystkich grup: białka, węglowodany i tłuszcze. Najlepiej jest jeść dużo chudego nabiału, tłustych ryb i drobiu. Nie wolno zapominać o spożywaniu dużej ilości warzyw i owoców. Białe pieczywo lepiej zastąpić pełnoziarnistym, a słodkie napoje gazowane wodą i świeżo wyciskanymi sokami. Zawsze najpóźniej godzinę po treningu trzeba zjeść pełnowartościowy posiłek: tylko w ten sposób można schudnąć zdrowo.

Ile powinien trwać trening na siłowni?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć. Tempo spalania kalorii zależy od intensywności ćwiczeń, rodzaju aktywności oraz naszej masy ciała. A to, przy jakim spalaniu zaczniemy chudnąć, zależy od ilości przyjmowanych dziennie kaloriiNatomiast jeżeli naszym celem jest poprawa ogólnej sprawności fizycznej i wspomaganie odchudzania, idealny trening na siłowni powinien trwać jednorazowo od 50 minut do godziny. W tym czasie należy zmieścić rozgrzewkę (trwającą minimum 15 minut), część główną z ćwiczeniami na odchudzanie oraz  obowiązkowo  rozciąganie.

Aby urozmaicić sobie życie i osiągać jeszcze lepsze efekty, warto wpleść w swój plan treningowy przynajmniej jeden trening stricte aerobowowy (lub interwał: trening aerobowy z elementami cardio, czyli ćwiczeń o nieco wyższej intensywności, np. trucht przeplatany sprintem lub marsz na zmianę z wchodzeniem do góry po schodach) oraz jeden spokojniejszy, np. pilates lub streching. Najlepiej jest chodzić na siłownię co drugi-trzeci dzień. Raczej nie ma sensu robić tego codziennie, chyba że będziesz wybierać bardzo zróżnicowane lub mało intensywne formy ćwiczeń. Pamiętaj jednak, aby przynajmniej raz na jakiś czas dać sobie dzień na regenerację: jest to bardzo ważny element zdrowego trybu życia.

Jak biegać, żeby schudnąć? Plan treningowy

Wyjątkowo skuteczną formą ćwiczeń w walce z nadwagą jest bieganie. Ile razy w tygodniu biegać, żeby schudnąć? Pewnie niejeden z nas ma za sobą fazy biegowego zapału, kiedy to wychodził biegać codziennie i liczył na spektakularne efekty. I oczywiście – gdyby rzeczywiście dzień w dzień przebiegać długi dystans, na pewno osiągnęłoby się wymarzoną wagę. Ale codzienny długi trening jest bardzo wymagający zarówno kondycyjnie, jak i czasowo: ludzie rzadko mogą sobie pozwolić na to, żeby codziennie poświęcać tyle czasu na jooging. Poza tym dla osób, które nie przygotowują się do maratonu ani startu w żadnych zawodach byłoby to zwyczajnie zbyt wyczerpujące. Nie wspominając o fakcie, że w większości przypadków bardzo szybko doprowadziłoby do zniechęcenia…

Najlepsze efekty, jeśli chodzi o utratę wagi, daje bieganie 3 razy w tygodniu po około 45-60 minut. W ten sposób aż przez 30-40 minut spalamy tłuszcz, ponieważ przez pierwsze 15-20 minut joggingu nasz organizm dopiero się rozgrzewa. Prawdziwe spalania rozpoczyna się później, a to właśnie ono przyczynia się do utraty wagi. Taki plan treningowy na odchudzanie sprawi się dużo lepiej, niż nawet codzienne, ale krótsze przebieżki.

Podziel się z innymi: