sniadanie-bialkowo-tluszczowe

Czy warto jeść śniadanie?

Podziel się z innymi:

Dzięki coraz większej świadomości mądrego i zdrowego odżywiania bardzo poruszanym tematem jest istota śniadania, które przez wiele osób uważane jest za najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Od tego z czego będzie się składał zależy reszta naszego dnia. Pierwszy posiłek powinien więc być tak skonstruowany, aby pobudzić metabolizm i usprawnić jego pracę w ciągu dnia.

 

Poranny wyścig z czasem sprawia, że wiele osób rezygnuje z jedzenia śniadania. Można wyjść z założenia, że omijanie porannego posiłku to doskonały pomysł na dodatkowy sen i skrócenie czasu szykowania się do wyjścia z domu. Niestety omijanie śniadania w codziennym planie żywieniowym stanowi przyczynę wielu poważnych problemów. Bez względu na to, ile czasu poświęcimy na przygotowanie posiłku, zawsze można zrobić coś wartościowego, co będzie prawdziwym śniadaniem mistrzów.

Poranny zastrzyk energii.

 

Jak dobrze i zdrowo zacząć nasz dzień? To proste, musimy dostarczyć naszemu organizmowi składniki zawierające odpowiednie wartości odżywcze. Śniadanie jest najważniejszym, ale jednocześnie najczęściej pomijanym posiłkiem w ciągu dnia. Warto więc pamiętać, aby nie lekceważyć pierwszego posiłku. Po przebudzeniu nasz układ pokarmowy jest niezwykle chłonny i czerpie mnóstwo korzyści z przyjmowanego pożywienia. Dlatego też, ważne jest, by śniadanie zawierało właściwą porcję białka i tłuszczy. – Pomysł na pierwszy posiłek? Jajecznica z warzywami i boczkiem lub owsianka np. z orzechami.

 

Pierwszy posiłek ma wpływ na kondycję intelektualną

Śniadanie jest pierwszym posiłkiem po całonocnym poście – należy więc zapewnić naszemu organizmowi aby poranny posiłek był pożywny i odżywczy. Jeżeli będzie zawierało zbyt małą ilość wartości energetycznych to nasz organizm nie będzie w stanie z pełną mocą zacząć nowego dnia. Podczas przygotowywania śniadania warto wziąć pod uwagę, że to co za chwile zjemy będzie miało wpływ na naszą kondycje intelektualną. Jeżeli chcemy mieć pewność, że nasz mózg od rana będzie pracował na najwyższym poziomie, już rano warto dostarczyć mu odpowiednich składników odżywczych do podołania trudnym zadaniom. Natomiast jeżeli o odpowiedniej porze o to nie zadbamy, bądź dostarczymy pokarm słabej jakości to gorzej będziemy radzić sobie w pracy – możemy zapomnieć o super pamięć, przypływie weny i inspiracji, a zamiast tego możemy oczekiwać rozkojarzenia i senności.

Czym skutkuje niejedzenie śniadań

 

Pomijanie tak ważnego posiłku, jakim jest śniadanie, może poważnie odbić się na naszym zdrowiu. – „Po przebudzeniu nasz żołądek wytwarza duże ilości soków, jeżeli nie dostarczymy mu pokarmu, ich nadmiar może być przyczyną wielu dolegliwości – od zgagi nawet do choroby wrzodowej”. Również należy pamiętać, że pominięty pierwszy posiłek, wiążę się z tym, że w ciągu dnia częściej ciągnie nas do dań tuczących i niezdrowych – co jest niewskazane szczególnie dla osób odchudzających się.

Regularne jedzenie śniadań ma niesamowite znaczenie nie tylko dla naszego zdrowia, lecz także dla sylwetki – osoby, które jedzą poranny posiłek dużo rzadziej mają problemy z otyłością i nadwagą. Dodatkowo porządne i pełnowartościowe śniadanie daje zastrzyk energii naszemu organizmowi na cały dnia. Natomiast błędy żywieniowe, wynikające z pomijania pierwszego posiłku, prędzej czy później odbiją się na naszym samopoczuciu, zdrowiu i formie.

Co jeść na śniadanie?

Aby dobrze zacząć nowy dzień, należy zjeść zdrowe i pożywne śniadanie.

  • Śniadanie powinno zawierać dużą ilość białka, które dostarczy nam energii, a także owoce lub warzywa, zawierające witaminy i minerały.
  • Istotna jest pora, o której spożywamy pierwszy posiłek – najlepiej jest go zjeść do 30 minut po przebudzeniu, ponieważ wtedy nasz metabolizm przyspieszapo śnie.
  • Należy wyznaczyć sobie zawsze rano czas, by zjeść pożywny posiłek, a na pewno przyniesie to pozytywne skutki w pozostałej części dnia.
Podziel się z innymi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *