uprawienie sportu

Dlaczego warto uprawiać sport

Podziel się z innymi:

Czasem o wiele łatwiej jest wprowadzić w zdrowy tryb życia odpowiednią dietę niż ćwiczenia. Dzieje się tak, ponieważ sport wymaga on nas poświęcenia znacznie więcej czasu. Na początku jego uprawianie również nie należy do najprzyjemniejszych i szybko tracimy motywację. Dlaczego jednak warto poświęcić czas na uprawianie sportu?

Przede wszystkim zyskujemy sprawność fizyczną i zdrowy organizm. Nasza kondycja stale się polepsza, rozbudowujemy mięśnie oraz likwidujemy niezdrowy tłuszcz, przez który nieprawidłowo funkcjonują organy wewnętrzne. Uprawianie sportu, szczególnie na zewnątrz, sprzyja lepszemu dotlenieniu organizmu, wydajniejszej pracy mózgu, układu oddechowego i serca. Oprócz pochwalenia się szczupłym i zdrowym ciałem, możemy cieszyć się także zdrowszą psychiką i większym zadowoleniem z życia. Wyprostowaną postawę i mocny kręgosłup zachowamy na dłużej niż nasi znajomi. Sport to również świetna okazja do spędzania czasu z przyjaciółmi i rodziną. Aktywny wypoczynek z pewnością da nam więcej radości niż oglądanie telewizji.

Każdy z nas wie, jak ważna jest zdrowa dieta, sport, badania, relaks oraz unikanie stresu. Innymi słowy, wiemy, na czym polega zdrowy tryb życia. Jednak bardzo trudno wprowadzić go w rzeczywistość. Czasem nie pozwalają nam na to różne czynniki zewnętrzne, jak nietypowa praca, a czasem zwyczajnie nie potrafimy zrezygnować z niezdrowych nawyków. Jednak warto poświęcić niezdrowe przyjemności na rzecz lepszej wydolności organizmu, pozytywniejszego nastawienia do świata, równowagi psychofizycznej.

Wiele korzyści, takich jak brak problemów ze zdrowiem czy koncentracją, wpływa na całe nasze życie. Zadbany wygląd czy przytomność umysłu z pewnością zostaną docenione w pracy, a pozytywne nastawienie do świata pomoże nam w zmotywowaniu się do dalszego działania. Nie zapominajmy także o ognisku domowym. Więcej sił witalnych korzystnie wpłynie także na nasze relacje z bliskimi. Zdrowy tryb życia pomoże nam osiągnąć więcej niż przypuszczamy, dlatego warto dla niego poświęcić słodkie przekąski, pieniądze czy też oglądnie telewizji.

Schemat zdrowego trybu życia

Zdrowy tryb życia wydaje się nam czasem nudny, jednak pewna rutyna, którą wprowadza on do naszego życia, bardzo korzystnie wpływa na nasz organizm. Schemat, w którym przeznaczamy odpowiedni czas na posiłki, sport oraz odpoczynek nie wyklucza nas z życia towarzyskiego, ponieważ możemy dostosować go do naszej codzienności. Warto na przykład wcześnie wstawać, aby pobiegać, co da nam większą ilość czasu po pracy na spotkania czy relaks. Oczywiście w nasz schemat możemy włączyć inne osoby, np. z przyjaciółką możemy spotkać się na fitnessie.

Nie zapominajmy o tym, jak ważna jest celebracja posiłków ? jeśli zaniedbamy ten obszar, możemy odczuć jego konsekwencje w niedalekiej przyszłości. Pół godziny na spokojne zjedzenie posiłku powinno nam w zupełności wystarczyć. Jeśli jednak nasza firma nie przewiduje aż tyle czasu, warto zjeść coś bardziej wzmacniającego, ale mniejszą porcję. Schemat zdrowego trybu życia może nam pomóc odnaleźć się w tym zabieganym świecie, dlatego warto go stworzyć w oparciu o indywidualne potrzeby.

Warto też odpoczywać!

Praca, dom, trening, dom, praca? W naszym życiu coraz trudniej można znaleźć czas na odpoczynek. Jednak błędem jest nieuwzględnienie go w ogóle w codziennej rozpisce dnia. Odpoczynek jest integralną częścią zdrowego trybu życia. To właśnie dzięki niemu udaje nam się zachować równowagę psychiczną, stajemy się bardziej odporni na stres, a nasze nastroje nie ulegają nadmiernym wahaniom. Obecnie mamy do dyspozycji wiele form odpoczynku, jednak bardzo często szkoda nam nań czasu lub zwyczajnie nam się nie chce.

Warto pamiętać, że odpoczynkiem nie jest siedzenie na kanapie przed telewizorem. Prawdziwy relaks pomogą nam osiągnąć specjalne techniki stosowane w medytacji lub jodze, ale także sport na świeżym powietrzu, spacer, czytanie książki i słuchanie muzyki. Rozwijanie naszych osobistych pasji często również nie jest odpoczynkiem, a idealnym przykładem są gry wideo. Zamiast siedzieć w domu, warto iść do muzeum lub wyciszyć się poza miastem. Wystarczy nam ok. pół godziny takiego codziennego odpoczynku, aby w pełni się zrewitalizować.

Witaminy korzystnie wpływają na psychikę

Stres, zmęczenie, brak snu ? te oraz wiele innych czynników znacząco wpływają na obniżenie naszego samopoczucia, wahania nastrojów oraz nerwowość. Jak można wspomóc naszą psychikę, jeśli nie mamy wystarczająco dużo czasu na odpoczynek? Warto w swojej diecie uwzględnić witaminy z grupy B. Wpływają one znacząco na pracę neuronów, a także ogólną pracę mózgu. W związku z tym wprowadzenie ich do naszej diety może nam pomóc poprawić stan naszej psychiki. Witaminy z grupy B można znaleźć w takich produktach jak: nasiona słoneczka i dyni, sezamie, fasoli, przetworach mlecznych, jajkach, drobiu, ryżu, chlebie pełnoziarnistym, suszonych owocach, rybach, kaszach, warzywach zielonych etc.

Pamiętajmy o tym, że warzywa i owoce lepiej jeść na surowo, a mięsa gotowane lub pieczone. Jeśli dodatkowo jemy dużo słodyczy, pijemy kawę, herbatę lub alkohol, należałoby ograniczyć je w swojej diecie. Witaminy z grupy B bardzo korzystnie wpływają na nasz układ nerwowy oraz wiele innych procesów zachodzących w naszym organizmie, jednak należy uważać, aby nie przesadzić z ich ilością.

 

Podziel się z innymi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *