dieta na redukcje brzucha

W powszechnej opinii utarło się, iż rola brzucha jest przede wszystkim estetyczna. Warto jednak wiedzieć, iż brzuch jest odpowiedzialny za ochronę narządów wewnętrznych, stabilizuje ciało i wspomaga utrzymanie prostej sylwetki. Tworzenie się ,,oponki” jest charakterystyczne dla wielu typów budowy sylwetki: ,,gruszki”, ,,klepsydry” czy jabłka”. Redukcja tkanki tłuszczowej na brzuchu polega na tworzenie deficytu kalorycznego dzięki odpowiedniej diecie na redukcje brzucha oraz ćwiczeniom. Dzięki regularności można osiągnąć wyjątkowo zadowalające efekty.

Licz kalorie i jedz zdrowo

Dieta na redukcje tkanki tłuszczowej z brzucha polega przede wszystkim na tworzenia deficytu kalorycznego. Oczywiście, chodzi tu o zdrowy rodzaj deficytu, czyli taki w granicach 10-15% poniżej dziennego zapotrzebowania. Redukcja tkanki tłuszczowej z brzucha powinna odbywać się w sposób regularny i powolny. W związku z tym zaleca się stopniowe zwiększanie deficytu kalorii i cukru tak, aby organizm nie odczuł szoku. Warto również wiedzieć jak jeść na redukcji, bowiem nie każde produkty żywieniowe w tym okresie są dla nas dobre. Nie istnieje jedna sprawdzona dieta na redukcje brzucha, jednak wielu ekspertów jest zgodnych co do tego, że nie powinno występować w niej cukrów prostych. Mocno słodzone przekąski powinno się wyeliminować z codziennego żywienia i zastąpić je pełnowartościowymi produktami. Potrzebny organizmowi cukier jest również zawarty w owocach czy sokach, a także w warzywach. Podsumowując – jedzenie na redukcji nie musi być niesmaczne. Wystarczy jedynie ograniczyć cukier i mocno przetworzone gotowe produkty na rzecz warzyw czy kaszy. Należy pamiętać, iż redukcja tkanki tłuszczowej z brzucha nie może się odbywać bez zdrowej, dobrze zbilansowanej diety.

Ćwicz i trenuj swoje mięśnie

Podczas ćwiczeń tkanka mięśniowa zastępuje pomału niwelującą się tkankę tłuszczową. To właśnie z tego względu dobre cwiczenia na spalanie tluszczu z brzucha powodują wzmocnienie mięśni przy jednoczesnym zachowaniu masy ciała. Warto więc, zamiast stawać na standardowej wadze sprawdzać co jakiś czas obwody w centymetrach oraz badać skład ciała. Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha to nie tylko klasyczne brzuszki. Dużo lepiej sprawdzą się inne formy treningu w procesie redukowania tkanki tłuszczowej na tej powierzchni. Oto lista ważnych systemów ćwiczeń, które zapewniają skuteczne odchudzanie brzucha:

  • cardio – choć może się wydawać mało precyzyjne, w rzeczywistości stanowi doskonały trening całego ciała. Podczas treningu cardio tlen dostarcza do mięśni energię pochodzącą z węglowodanów i tłuszczy. Najlepszymi urządzeniami pomocnymi przy treningu cardio są: rowerek, orbitrek czy wiosło.
  • trening siłowy – w procesie redukcji tkanki tłuszczowej z brzucha jest niezwykle istotny. Podczas treningu siłowego nie tylko spala się tłuszcz, ale także wzmacnia mięśnie. Zaleca się więc trening z obciążeniami w warunkach domowych lub na siłowni pod okiem doświadczonego trenera.

Bądź cierpliwy i spokojny

Należy pamiętać, że redukcja tkanki tłuszczowej na brzuchu jest procesem stopniowym. Dostrzeżenie pojedynczych mięśni na brzuchu jest oznaką, iż zdrowa dieta oraz ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha przynoszą efekty. Należy jednak dać sobie czas i być cierpliwym. Nie zawsze jednak efekty są widoczne tak szybko. Istnieje także możliwość posiadania złych wyników badań, które spowodują niemożność osiągnięcia zadowalających efektów. W takiej sytuacji należy udać się do lekarza i przebadać pod kątem poziomu FT3 i FT4, cholesterolu oraz wykonać krzywą cukrową.

Podziel się z innymi: